Źle zabezpieczony asfalt w Luboniu

Źle zabezpieczony asfalt w Luboniu

Nie tak wyobrażano sobie pracę w Luboniu. Barierki bez elementów odblaskowych, nieoznakowane dziury – tak właśnie wygląda droga wzdłuż lubońskiej miejskiej. Obwodnicy trwa tam budowa instalacji wodno-kanalizacyjnej. Inwestycja związana jest nagłym i gwałtowny rozrastaniem się Lubonia. Droga pierwotnie została częściowo poprowadzona w szczerym polu i nie było pod nią instalacji wodno-kanalizacyjnej. W wyniku rozwoju miasta przyszedł czas na budowę kanalizacji. Obwodnica została oddana do użytku pod koniec 2012 roku z dofinansowaniem unijnym. Tymczasem kilkuletni asfalt został zerwany do połowy, aby móc wykonać nową instalację. Tak samo postąpiono z nawierzchnią ścieżki rowerowej. Podczas realizacji inwestycji wartej blisko 16 milionów złotych zapomniano o wykonaniu tego rodzaju uzbrojenia.

Zerwany kilkuletni asfalt

Zdaniem magistratu na nawierzchni zaczęły pojawiać się pierwsze spękania i prawdopodobnie w ciągu kilku lat byłyby konieczne miejscowe remonty nawierzchni. Jak informuje Bartosz Wilczek z Urzędu Miasta Luboń, w roku 2022 spółka Aquanet przystąpiła do realizacji budowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ciągu ulic Polnej oraz Poznańskiej. Miasto nie może odmówić rozpoczęcia inwestycji. Dodaje także, że wykonawca ma dokonać odtworzenia jezdni na całej jej szerokości, mimo że zasięg prac sięga tylko jej połowy.

Nie tak miały wyglądać roboty?

Problemem jest sposób zabezpieczenia prac prowadzonych na ścieżce rowerowej. Wykopy pod przyłącza są zabezpieczone barierkami, bez odblasków. Jest to zagrożenie dla rowerzystów wieczorem i w nocy, gdyż są one trudno dostrzegalne. Miejscowo część wykopów jest zabezpieczone w sposób niewystarczający – do otworów jest dostęp od strony jezdni. Zdaniem rzeczniczki prasowej Aquanetu problemy z zabezpieczeniem miejsca pracy mogły wynikać z etapu, na którym były prowadzone prace. Mówi ona o ty, że po stronie wykonawcy i inspektora wszystko jest zabezpieczone tak jak być powinno. Jednocześnie zapowiada, że inspektor odpowiedzialny za bezpieczeństwo skontroluje czy poziom zabezpieczeń przy realizacji inwestycji jest wystarczający. Wszystkie inwestycje mają zostać zakończone  kwietniu 2023 roku.